onsdag 22 juni 2011

Jag älskar Hemnet

och har mer än en gång flyttat in i hus på Österlen, en sjöbod på västkusten eller en femrumslya i Stockholms innerstad.

Min egen lilla pärla hittade jag där och från visning till jag hade budat klart tog det två dagar.
Mäklaren som sålde den lämnar lappar om värdering, "säljer gärna din bostad", kontakta mig,  i brevlådan emellanåt.
Nu vet inte jag hur mäklare ska vara mot sina kunder, den kursen har jag missat, däremot vet jag en hel del om service och trevligt bemötande.

Jag kommer aldrig någonsin att låta henne peta i min lägenhet.
Aldrig.
Att potentiella köpare senare kan vara potentiella säljare hade hon helt och hållet missat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt att kunna drömma sig bort och bona in sig någon annanstans. Låta fantasin skena iväg.

Fast borta bra, men hemma bäst. :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är ju det.