lördag 4 juni 2011

Jag är fortfarande strängt upptagen

med planerande av vår resa till New York.

Hotellet är ju klappat och klart, men flyget har för många alternativ och för många olika priser olika dagar för att jag ska hugga.
Idag gick jag in till Ticket här hos mig i Farsta för att snacka avbokningsregler.
Hos de flesta bokningsbolag på nätet går de billigare biljetterna inte att avboka om man inte blir vansinnigt sjuk eller dör.
Ticket har då en fiffig lösning med en extra-försäkring för 425 pix/person som inte kräver något annat än ett telefonsamtal om jag skulle få för mig att ha ett hejdundrande kalas - alternativt dra något gammalt över mig - istället för att resa.

Det lutar åt British Airways (via Ticket), med ett byte på en timma i London.
Idag alltså.

I morgon kan jag ha hittat ett helt annat alternativ.

7 kommentarer:

Robert W sa...

Vad är väl en resa till New York...? Ingen alls är avundsjuk... ;)

Åsa Hellberg sa...

Fyll 50 vettja!:)

Agneta sa...

Åååååhhhh! Vill också!!!

Åsa Hellberg sa...

Tjoho:)

Robert W sa...

Åsa, jag har redan gjort det!

Anonym sa...

ett tips , oftast har man ett reseavbokningsskydd via hemförsärkingen, eller så kan man lägga till det brukar kosta mellan 300- 500 kr , då gäller det alla reser du gör under året. bättre än en dyr tillfällig försäkring som bara gäller en resa , mvh försäkringstjejen

Åsa Hellberg sa...

Försäkringstjejen; men den gäller väl bara om jag blir sjuk eller dör?
Jag kollar igen, tusen tack!