måndag 16 maj 2011

Jag undrar om min mamma har packat?

Hon åker till Mallis om en vecka och brukar vara klar i god tid så som vi Hellbergskvinnor är.
Mitt tidspetnoga har jag fått i rakt nedstigande led från mormor.
Jag tror att min lillebror är likadan.

Det är oftast bra men inte alltid.
När jag ska på 50-års fest om några veckor står det 21.00 på inbjudan vilket betyder att jag kommer att vara utanför kvart i.
I bilen.
Tre minuter före utsatt tid kommer jag att stänga av motorn och exakt på minuten kommer jag sedan att kliva in i lokalen, troligtvis först av alla.
Jag tror att jag här och nu ska ge mig det skrämmande löftet att vara tio minuter sen.

Det kan ju vara bra om födelsedagsbarnet är på plats innan jag stormar in.

4 kommentarer:

Cattis sa...

Jag är precis som du, fast jag sitter inte och väntar tills klockan blir prick. Jag går in för tidigt.

MEN

Jag har ändrat mig lite gentemot de som alltid är sena när de ska komma till mig, där sköter jag inte mig riktigt längre... slöar hemma bra länge innan jag kör på kalas... sådär är jag inte för tidig i alla fall.

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Jag SKA vara liiite sen till den här festen.

Anonym sa...

Jag är alltid i sista minuten. Inte sen, men på pricken där. Med andan i halsen... :)

Madlar sa...

Jajamen, här är ännu en i klubben. Förr retade jag mig på sölkorvar o tidsoptimister i vänkretsen men nu struntar jag i det. Har däremot inte kurerat mig själv, kommer alltid en kvart innan avtalad tid o väskan förberedd flera veckor innan fighten går.