söndag 29 maj 2011

Det skvätter lite regn

på oss mammor, i alla fall på de som bor i Farsta.

Just idag gör det inte särskilt mycket eftersom jag är strängt upptagen med hemarbete, ett värv som emellanåt går som en dans och andra gånger tar emot som tusan.
Jag kan inte längre vara gamla stökÅsa - i den grad jag har varit innan - eftersom jag bjuder in mina klienter i mitt hem.
En och annan hög kan de däremot gott se, eftersom perfektion - och att vara bäst på allt -  är en av de saker flera av mina klienter jobbar med eftersom det påverkar deras vardag; till och med deras familjers vardag.

Mitt problem har varit det motsatta; mitt stök har påverkar mig och min familj.
Med mina nya rutiner är det problemet borta.

Tänk att lite plock varje dag kunde göra så mycket susen.

Inga kommentarer: