måndag 30 maj 2011

Det serveras ägg till lunch idag

och jag har stora problem med om jag ska koka, steka eller göra en röra av dem.
Röra sa ni?
Med bacon?
Och tomat?
Tack.

Idag har jag längtat efter salta bad.
Det går det över så fort jag sätter en tå i det västkustska (läs gärna det högt) plurret.
Känsla och handling behöver inte hänga ihop.
Det kan vara bra att veta.
Tvärtom är känslan förrädisk eftersom den kan få oss att tro att vi måste göra saker (som att bada bara för att vi längtar efter det.)
Det måste vi inte alls.
Att bada i iskallt vatten är hål i huvudet, vad än känslan säger.

Hunger och fixa mat är däremot en bra kombination.
Nu.

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Äggröra är gott och lätt att göra.
Om vi ändå ska snacka salta västkustbad så kan jag tala om för dig att innan Gafflan sätter så mycket som en lilltå i sjön får det allt bli si sådär en 21-21 grader i det blöta och vara minst 35 grader på land samt vindstilla och hur ofta händer det? Typ aldrig ;D

Gafflan sa...

21-23 grader och inget annat...gärna medelhavsvarmt vatten typ 27 grader...

Åsa Hellberg sa...

Jag badar aldrig heller. Jo, vid Medelhavet.

nillas liv på pinnen sa...

Jag älskar att bada i sjö och hav men det ska definitivt vara över 20 grader. Medelhavet är okej, väldigt okej.

Shamrock sa...

Bada i havet älskar jag. Men inte nu när det fortfarande är kallt

Åsa Hellberg sa...

Nilla; var glad för det. Vi krukor kräver betydligt högre grader...

Shamrock; det är alltid kallt. Alltid.