söndag 22 maj 2011

Jag skulle kanske inte berättat

om det nya vulkanutbrottet på Island för min mamma när hon ringde från Mallis idag eftersom hon har en tendens att oroa sig.
Eller, tendens var väl i underkant.
Snarare tvärtom.
Mormor var likadan. Fanns det något att oroa sig för så gjorde hon det.

Mitt eget "det löser sig" vet jag faktiskt inte var jag har fått ifrån.
Någon sorglös pappa har jag ju faktiskt inte sett röken av.
Jag har nog uppfunnit det själv.
Och tro mig, det funkar.

Jag ska bara övertala mamma om det också nästa gång hon ringer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oftast löser det sig ju faktiskt. Lika bra att inte oroa sig i förväg, men kanske inte alltid så lätt att tänka så för alla...

HOUSE of ADELA sa...

Exakt, det mesta brukar ju lösa sig bra, ingen idé att oroa sig;)
Skönt att ha den tron=)

Hoppas du har en fin kväll Åsa!
Adela

Agneta sa...

Oups... Men det mesta löser sig ju faktiskt...