söndag 22 maj 2011

Åsa Birgitta

Hellberg har inte varit utomhus idag och något magont för det har jag överhuvudtaget inte.
Det finns inte så många måsten i mitt liv längre och det är onekligen befriande att göra det jag vill snarare än det som jag tidigare har trott varit måsten.
Man måste inte gå ut när det är fint väder.
Man måste inte vara inne heller.
Man gör helt enkelt som man vill med det där.
Och skulle någon försöka sig på att säga måste till mig säger jag pilutta dig, jaggörsomjagvill.

Jag vill dock handla den där symaskinsoljan så att dörrarna inte längre väcker mig, vilket betyder en promenad till centrum.
Där är det folktomt idag enligt ungdomarna.
Det passar mig och min för dagen extra slabbiga stil alldeles utmärkt.

Visst är det en härlig söndag

3 kommentarer:

livia sa...

Har inte heller varit ute idag, och har inga planer på det.

Att städa undan måsten är något jag alltid varit bra på.
Ibland på både gott och ont, lättjan ligger på lur, jag tar det imorgon : )

Mia S sa...

Ja.. jag slöar också idag, försökte övertala mig själv att jag skulle ta min 8 km-runda, men latmasken i mig vann !

Ska nog i alla fall se till att få lite i magen...så jag tar mina mysbrallor och släntrar till lilla affären :)

Åsa Hellberg sa...

Lat är bra!