lördag 21 maj 2011

Idag åker min mamma

på en starkt efterlängtad tvåveckorsresa till Mallorca, hennes favoritresmål framför alla andra.
Hon var en tidig charterresenär och var nog en av de första att besöka till exempel Ibiza.
Min första utlandsresa gick till Mallorca och jag var nio eller tio då.
När jag kom hem frågade mina grannar om jag hade varit i Blekinge.
Jag tror att det var då jag bestämde mig för att jag inte kunde bli brun och av den anledningen lät jag bli att sola (?)

Jag hade fel - som med så mycket annat som jag bestämde mig för när jag var liten.

Något annat jag bestämde mig för i tidig ålder var att jag var bra på gympa och idrott, därför tror jag fortfarande att det bara är en träningsfråga om huruvida jag ska slå någon form av världsrekord eller inte.
Jag borde ta en promenad idag men det tänker jag inte göra;

mina sjuårsben har nämligen fått för sig att det är en bättre idé att springa!

Inga kommentarer: