torsdag 29 september 2011

Jag har en mycket liten skara bästisar,

precis så lagom stor att vi kan hålla kontakt med jämna mellanrum, däremot ses vi inte ofta eftersom vi bor i olika delar av landet.

I morse kom jag på att jag längtade efter henne i västerort och tänkte att jag skulle ringa henne idag när arbetet var avslutat, men jag hann inte eftersom hon ringde först.
Visst är det lustigt när det var flera veckor sedan vi talade med varandra senast?

Det händer ofta att jag får en tanke på någon som sedan dyker upp på ett eller annat sätt.
Händer det er också?

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ja, det händer, men inte tillräckligt ofta ;-)

Ett stenkast från Fyndet sa...

Så är det med min syster och mig hela tiden. Fiskar upp mobilen ur väskan för att ringa henne, och medan jag lyfter upp den ringer hon.

Handlar ngt gott till fredagen, ringer för att kolla om de kommer över, och då säger hon att hon är sugen på xx, precis vad jag fixat.

Listan kan göras lång vad gäller vad vi gör och säger "i mun" på varandra.

Anneli Stålberg sa...

Det gör ju det, och det är helt underbart!