lördag 17 september 2011

Kan man inte sova,

kan man alltid titta på tv.
Tio över fyra i morse såg jag den här på fyran, repris i morgon:

BLUFFMAKERSKAN 11 SEPTEMBER

Brittisk dokumentär från 2008. Tanias historia var som en äkta Hollywoodfilm, tills hon blev avslöjad. Tania bodde i Barcelona när terrordåden den 11 september 2001 drabbade New York. Det hindrade henne inte från att få världen att tro att hon lyckades överleva attacken mot World Trade Center samtidigt som hennes fästman omkom. Via internet diktade hon ihop en så trovärdig historia att ingen ifrågasatte henne, sedan reste hon till New York för att leva ett liv som hjältinna.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Haha, vilket upplägg för en roman! Eller film, för den delen.

Ebba Range sa...

Den där såg jag för ett tag sedan - otroligt intressant!

Jag somnade vid 03.30 och skulle upp före 08.00 för att ta hand om två av mina barnbarn - nu är jag liiite trött. De är hemma hos sig o äter lunch nu - sedan blir det nya tag som farmor - ett kärt "besvär" ...