måndag 26 september 2011

Vi har köpt passande arbetsskor till sonen.

I affär nummer sju hittade han ett par som passade.
Det kan ha varit då jag började prata tyska och jag slutade inte förrän vid Konsums mjölkdisk då det onda ögat sa att jag inte var rolig när jag gapade "Milch bitte" över hela butiken när lättmjölken var slut.
Jag skyller på trötthet och på att ungen flinar trots att han är generad.

Dieses Tage habe underbar gewirt und jetz müsse Ich schlafe durch für gegen ohne um.
Guten abend.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jawohl!

Cecilie von der Ohe sa...

Det er viktig å bruke riktig skotøy, men det kan være litt slitsomt når man må gå og lete i butikk etter butikk før man finner det rette. Jeg håper du får sove godt i natt slik at du er uthvilt til en ny skrivedag i morgen.

Cecilie

Guldkorn by Elin sa...

Hahaha! Låter som måndagströtthet när den är som bäst ;)

Åsa Hellberg sa...

Spader. Danke.

Cecilie; ja, han har svårt att hitta rätt skor ...

Elin; ja:)