lördag 10 september 2011

Jag har aldrig läst något av Guillou (jag fick till och med googla stavningen),

men den nya trilogin om 1900-talet - som han pratade om i Babel häromdagen - lät som en Åsasvit.
Jag har klara historiska kunskapsbrister och tänker att Guillou inte är den som slarvar med sin research, alltså kan jag få mig kunskap till livs samtidigt som jag förhoppningsvis kan njuta av en god berättelse.

Idag ska jag se Mia Skäringer som verkar vara en klok kvinna.
21.45 på ettan.
Utsålda hus i månader.
Jag har inte läst boken.

6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Du har inte missat så mycket vad gäller boken, den är kul, en massa korta blogginlägg och kåserier, ingen riktig bok, tror hon är roligare på TV. Har inte heller läst JG, gått bra ändå.

E sa...

Hoppas du gillade vad du såg - själv såg jag henne live på Circus i vintras efter hennes bortaperiod, och hon var toppen!

Men som Fru Venus säger, boken ger inte alls samma känsla som föreställningen.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Och så slant jag på tangenterna - E ovan är Ett stenkast.,,

Unknown sa...

Jag har läst nästan hela boken. Den är som en blogg. Har inte läst Jan. Och så missade jag Babel.

Anonym sa...

Hon är helt underbar. Tänkte egentligen gått och lagt mig, men det gick bara inte att gå ifrån hennes föreställning...

Åsa Hellberg sa...

Hon är strålande och jag tänker inte läsa boken:)