onsdag 25 mars 2009

Frukostvana


Så här dags är jag mätt och belåten efter de sedvanliga tre kopparna kaffe med två ostmackor som tilltugg.

Jag tror mig vara en rätt frimodig kvinna, med ett öppet sinnelag och som gärna provar nytt.
Men jag har kommit på att det är vad jag tror, det är baske mig inte sanningen.

Sanningen, mina damer och herrar, är att jag håller kvar vid samma gamla.

Samma frukost, samma nagellack (remember), samma politik, samma morgontidning, samma frisyr, samma musik, samma filmer, samma åsikter, samma tankar, samma...ja, ni fattar va?


Frågan är om jag gillar mitt samma, samma eller börjar det bli dags för en förändring? Och hur förändrar man gamla vanor?
Ja, inte sker det genom tankekraft. Men det börjar där.

Tanke => Action x 40.

Det tar 40 nya frukostar innan müslin är en behaglig ny vana. Innan dess kommer jag att sakna mina 2 mackor, om än något mindre dag för dag.


Nu tänker jag aldrig i livet ändra på mina frukostvanor, jag skulle däremot kunna lyfta rumpan ur soffan och ta en promenad när jag har ätit klart.


Det vore baske mig inte samma, samma.






Inga kommentarer: