söndag 29 mars 2009

Iakttagelse

I min blogg blandar jag rätt friskt har jag märkt. Ni som hänger med får både allvar, trams och en och annan sko. Ni kommenterar oftare det mer lättsamma, men om det betyder att ni inte gillar allvaret vet jag inte.

Jag funderar på om jag bara hade kunnat välja att skriva om det ena och utesluta det andra?
En "skoblogg", en "bara tramsblogg" eller en "ren coachingblogg."

Står glitter och trams i kontrast och blir förvillande?
Tappar seriositeten värde när det dyker upp en sko i nästa inlägg?
Eller är det tack vare höga klackar man orkar med att läsa även om det som är något "tyngre?"

Jag har som vanligt inga svar, bara funderingar.

Och om den här funderinger tillhörde den ena eller andra kategorin vet i sjutton.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Näe, jag tycker inte den uppfattas som oseriös om du inte kastar in ett par skor, snarare mänsklig.

Åsa Hellberg sa...

Bra! Alla behöver skor, i alla fall att titta på:)

heleneharhoff sa...

Det är modigt att använda alla sinnestillstånd i sin blogg. Du är ju smart och rolig även när du pratar om skor och det är ju inte vilka skor som helst!
Det blir ju så vansinnigt trååååkigt om man bara pratar och är likadan hela tiden.
Det måste komma in en sko ibland så att man vaknar till!

Åsa Hellberg sa...

Helene; Tack. Det blir snart en sko till känner jag:)

Kram Åsa