torsdag 12 mars 2009

Uggla och Lida


I min bloggroll finns en man representerad bland alla kvinnor. Det tror jag inte att han har något emot. Min barndomsvän svimmade när vi såg honom i Hunneboparken i slutet av 70-talet, och än idag får hon tingeltangel i ögonen när hans namn kommer på tal.
"Varning på stan" var årets låt då flickorna skrek Magnöööös till de tuppade av. I alla fall i Hunnebostrand.
Han har sammanställt förra årets bloggintensiv i en bok, där han på ett rätt eget vis gör små krönikor över sina vedermödor. Kul.
Har du inte kollat in hans blogg så hittar du länken här.
En annan bloggfavorit hittar du här, Lida Sicovit, som jag inte vet ett dugg om mer än att hon är en lysande skribent (och borde göra något av den där talangen.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

om du inte vet ett dugg mer om mig än att jag borde göra något med mitt skrivande så bör jag nog genast se över mitt skrivande. jag menar, sisådär 1600 inlägg måste väl säga något? :)

tack. jag gillar smicker.
och lyckades tillslut få det här med kommenterandet att fungera.

Åsa Hellberg sa...

Jo, men i jämförelse med herr Uggla är du Greta Garbo. Jag vet varken vad du heter, var du bor, din ålder eller vad du arbetar med.
Det enda du inte är hemlig om är din konstiga kärlek till Ola Salo:)

Anonym sa...

haha! greta garbo minsann. me like. jag har aldrig lyckats vara mystisk i det verkliga livet. triumf!

konstig kärlek. mnja. det handlar inte om att jag vill HA Ola, det handlar om att jag vill VA Ola.

:)

Åsa Hellberg sa...

Fan trot:)