måndag 30 mars 2009

Utmaning

Frida skickar en utmaning vidare, och jag hugger såklart:

Vem skulle du helst vilja se i en boxningsmatch mot George W Bush?
Jag kan ta honom själv!

Vad kommer du uppfinna i framtiden?
Snälla tankar på laddningsbara kort.

Vad är du riktigt rädd för?
Höjder och höjdare.

Berätta något pinsamt som du varit med om.
Aldrig i livet!

Bästa resmålet?
Alltid Fjällbacka.

Vad skulle du göra om du vann 2500 kronor?
Bjuda fästman och 4 barn på krogen.

Coca-cola eller Pepsi?
Vatten.

Låter du/kommer du låta dina barn äta på McDonald's?
Finns det andra krogar?

Är du märkesfixerad?
Nej...eller nja...eller?

Vilken kändis är du lite kär i?
Hugh Jackman

Vilken bok skulle du helst vilja kliva in i på riktigt?
Min ungdoms "Lotta" böcker.

Vad har du för laster?
Nikotintuggummi, Lypsyl och näsdroppar

Vem är Sveriges snyggaste politiker?
Filippa Reinfeldt

Om du kunde ge dig själv en årlig bonus, hur stor skulle den då vara?
Jag gör det redan, en skvätt varje dag.

Varför har du valt det yrke du har?
Det var det enda rätta.

Vilka är dina favoritskor?
Vilka är det inte?

Hur ofta tränar du?
Minst 2 ggr i veckan

Hur ofta tränar du egentligen?
4 ggr

Vilken diet följer du?
Ingen

Vilket plagg kommer du aldrig att ta på dig (igen)?
Allt med dubbla axelvaddar

Tittade du på någon del av årets Melodifestival?
Ja, naturligtvis.

Om svaret är ja, skäms du för det?
Absolut inte.

Skulle du gå på en återträff med din högstadieklass?
Gärna.

Skulle du gå på en återträff med din gymnasieklass?
Nej, det tror jag inte.

Om du blev erbjuden att vara med i Let's Dance, skulle du tacka ja?
Jag skulle leda programmet, dansa och vara med i bandet.

Hur länge ska man vänta innan man gifter sig?
Länge uppenbarligen.

Hur länge ska man vänta innan man skiljer sig?
Till man är likgiltig.

Hur många one-night-stands kan en vuxen kvinna ha haft utan att skämmas?
Hon ska bara skämmas om hon inte har haft en enda.

Hur många one-night-stands kan en vuxen man ha haft utan att skämmas?
En.

Om du kunde få alla människor i världen att förstå en sak, vad skulle det då vara?
Jag är du, och du är jag.

Vad tyckte du var äckligt som barn/ungdom, men äter du nu mer än gärna?
Bruna bönor.

Vad åt du som barn/ungdom, men tycker du nu är äckligt?
Lapskojs.

Vilken tidning skulle du helst vilja vara på omslaget av?
Vouge.

Vad skulle rubriken vara?
Finally, som vi har tjatat.

Vem är Sveriges mest överskattade person?
Har inte en aning.

Tycker du skånska är fult?
Det finns både fin, gräslig och obegriplig.

Vilken Sex and the City-karaktär är mest lik dig?
Vad är det för veckdag? Måndag? Då är det Samantha.

5 kommentarer:

Lina sa...

Ha ha ha...Oj vad mycket vi har gemensamt. Allt från att vilja kliva in i "Lotta"-böckerna, att kunna tänka sig att träffa högstadieklassen igen men inte gymnasieklassen, att ha ätit lappskojs som barn men inte kunna äta det nu (Uäck!) m.m. m.m.
Läste att axelvaddarna är på väg tillbaka inom kort så det svaret (alternativt axelvaddarna) kanske du får äta upp framöver. Blev mkt förvånad när jag såg att "Varuhuset" kommer på DVD nu, men det ligger tydligen i tiden. Snart ser vi väl ut som varuhuschefen Margareta hela högen. Brrrr....hemska tanke!
Kram, Lina

Åsa Hellberg sa...

Dessa axelvaddar, kan du fatta vad varför de ska tillbaka?

Jag hade till och med bredd på T-shirts när det begav sig:)

FRIDA sa...

Hej Åsa!

vad du är produktiv, hur många blogginlägg som helst ju ;D!. Vad roligt att du antog utmaningen. Det är alltid kul att lära känna folk lite bättre.

Kram Frida

Anna Eleonor sa...

Hej! I augusti har föreningen Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren årsmöte och årsträff i Krokek. Förebild för Rönnvik i Lottaböckerna.

Åsa Hellberg sa...

Hej Anna.

Jag tror inte att jag har en enda Lottabok kvar, inte ens på vinden i mitt föräldrahem. Ändå älskade jag de böckerna. Grr.

Måste kolla om de fortfarande finns i bokhandeln.

Tack för att du tittade in.