måndag 11 juli 2011

Det är lustigt

hur jag - när jag ska  skriva - måste kliva runt likt en äggsjuk höna och pyssla med precis allt annat än att sätta mig på häcken och börja.

Plötsligt blir köket intressant.

Innan jag har sjunkit så lågt har jag dock pillat med samma blommor som blev pillade på igår.
Jag har borstat katten för andra gången trots att han inte ens vill.
Mina tänderna har rengjorts med en blöt tandborste vilket är ett tecken på att det hade jag redan gjort.
Jag har läst och kommenterat bloggar, fördjupat mig i nyheter, rättat till kuddar, fyllt näsan med droppar, tuggat slut på tuggummin, druckit osedvanligt många koppar kaffe, zappat, bytt mjukisbrallor, satt upp håret och tagit ned det igen.

Det känns som jag är redo.

5 kommentarer:

Märta sa...

Så där gör jag också när jag inbillar mig att jag ska "jobba" hemifrån. Brukar sluta med att jag förvisso har ett välstädat hem men att jag får susa in på kontoret på kvällskvisten för att få det jag faktiskt skulle göra gjort.. *sucka*

Åsa Hellberg sa...

Vi är lite knepiga:)

faith sa...

Skrattar igenkännade inte för att jag skriver en bok. men jag har ju privilegiet att kunna jobba hemifrån ibland och då är det hård disciplin annars gör jag som du.

nillas liv på pinnen sa...

Man känner igen sig...=/

Åsa Hellberg sa...

Visst är man knepig?