lördag 9 juli 2011

Jag tog ett varv i Farstas butiker idag

eftersom jag behöver nya toppar.

De jag har är i storlek pytteliten och köptes när jag var en krake för några år sedan.
Alla krakkläder sitter numera åt så att valken uppenbarar sig.
Jag har inget emot den alls, men jag har inget större behov av att flasha den för världen, alltså försökte jag hitta nytt.
Då uppträdde genast ett annat problem. Det finns inga toppar med ärm.
Allt är i holk-variant.
WTF.
Jag vill inte ha holk - av samma skäl som jag inte vill ha ett linne,  jag är i runda slängar 50 och klär helt enkelt inte i det längre..
Snygg top, inte åtsittande, med en fin ärm.
Hur svårt kan det vara?

Jag inga problem med att se ut som hej kom och hjälp mig, och det är troligare att ni kommer att se mig i en trasig, missfärgad stor T-shirt än att ni ser kommer att se någon av mina kroppsdelar puta, hänga eller fladdra utanför kläderna.

I alla fall tills jag har hittat mina perfekta toppar.

3 kommentarer:

Liz sa...

Jag shoppade i min mammas garderob igår. En proppfull kasse blev det =)

Åsa Hellberg sa...

Fy, vad orättvis!

Liz sa...

Jag vet.