torsdag 21 juli 2011

Nu utmanar jag alla som läser min blogg,

och alla er som har egna bloggar, att hjälpa de som inte ens i tanken kan föreställa sig hur det är att leva i vår del av världen.

De flesta hjälporganisationer har insamlingar och att jag lyfter fram Rädda Barnen här är för att de enkelt och fiffigt kan ta emot ekonomiska bistånd via sms.

Du och jag kan skänka 10, 50 eller 200 kronor genom att skicka
10KATASTROF till 72950 (du ger 10 kronor)
KATASTROF till 72950(50 kronor)
BARN till 72950 (200 kronor).

Post- och bankgiro 902003-3 (om du som Milla i kommentaren har jobbtelefon.)

Klipp gärna ut och fäst på din egen blogg, så kanske vi tillsammans kan hjälpas åt att hjälpa de som är utsatta för den värsta torkan i Afrika någonsin.

6 kommentarer:

Milla sa...

Hej - jag läser din blogg då och då men har nog aldrig kommenterat (så dumt!) Just detta du skriver om här satt jag och tänkte på hela morgonen idag - och att göra en grej på min egen blogg. Det är en sådan TRAGIK och man sitter mitt i svenska sommaren och känner sig futtig...
Jag tänkte haka på och lägga upp liknande hos mig MEN jag vill dock lägga till PG nummer också. Alla kan inte SMS:a - till exempel jag själv enbart mobiljobbabonnemang... Gott att se att någon mer bryr sig och agerar - mitt i sommaren... kram Milla

Åsa Hellberg sa...

Tack, vad bra Milla, jag ska också lägga till postgiro!

Anonym sa...

Bra Åsa! Det minsta vi kan göra...Jag skickar barn två ggr nu.

Simona sa...

Fixat!

Snäckskalsdalen. sa...

Done!

Susanne B sa...

Sent, men gjort!