söndag 3 juli 2011

På facebook finns det en gillaknapp

för påståendet "sommaren är underbar". (Tjugo av mina vänner har klickat på den. De skojar nog bara).
Det är inte lika illa som att skriva att man gillar sina barn, men bra nära.


Mitt eget underverk har just serverat mig äppelkaka och vaniljsås.
Dessutom delade han kakan i mindre bitar så att såsen liksom kunde ringla sig över allt det goda.
Det är ett oerhört bra sätt att göra sig mer populär.
Någon kopierad statusuppdatering om hur mycket jag älskar honom får han dock inte.

Jag skriker det till rummet intill istället.

7 kommentarer:

Robert W sa...

Det var ju i alla fall snällt av dig att du skrek till honom i rummet bredvid istället för att bara skicka ett sms. :D

Förresten - om det funnes möjlighet att klicka på "Åsa är underbar" här på bloggen, så skulle vi, dina trogna läsare, klicka direkt! ;)

Pernilla sa...

Jag är också förundrad över alla kopiera det här till din status uppdateringar. Jag bestämmer väl fan själv vad jag vill skriva. :)

Och så håller jag med Robert.

Fru Venus sa...

Jag gillar ditt sätt bättre :-)

Åsa Hellberg sa...

Robert; haha. Ps, jag skickar sms också... när det behövs:)

Pernilla; japp, vi kan själva!

Venus; jag med:)

Anonym sa...

Om jag får utgå från mig själv så tror jag sonen gillar det bättre också. Det är väl ändå han som ska få höra det.
kram Sanna

Anneli Stålberg sa...

Att skrika brukar fungera utmärkt. Eller så fångar man dem i flykten och ger dem en kram :)

Åsa Hellberg sa...

Sanna; exakt!

Anneli; ja, så kan man också göra:)