måndag 11 juli 2011

Jag såg Stolthet & Fördom,

filmvarianten, igår på trean och den var bara sådär.

Vem som spelade Mr Darcy vet jag inte, herrejösses vilken platt figur.
Pride & Prejudice - Matthew MacFadyen in a scene from Pride and Prejudice - 2005

Jag saknade Colin Firth som spelade rollen betydligt stoltare och dessutom med fantastiska blickar.


Keira Knightley var bra, medan Jennifer Ehle är suverän, alltså går mina 10-poäng till tv-serien och filmen får bara 5.

Mitt ps handlar om hellånga slängande rockar.
Det borde alla män bära om ni frågar mig.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hellånga rockar klär män. Ungefär som väst gör. Och långa blickar.

Och jag är ambivalent... Firth är lysande som Darcy, men jag tyckte.. delvis om gårdagens version. Jag tyckte den delvis var bättre. Men kan inte ´placera varför. Kanske för att Keira gav lite mer passion i rollen som Elisabeth. Dunno. I slutändan är ju stolthet och fördom alltid stolthet och fördom och jag gråter som ett troll i slutet :D

Åsa Hellberg sa...

Långa rockar är som godis!