lördag 27 augusti 2011

Dagens spaning

resulterade i en tumme ned för de koftor jag ville ha.

Typen  - stor, mysig och grovstickad - fanns hos alla kedjor, men de hade gjort misstaget att placera fejkade skinnlappar på armbågarna och då är inte jag med längre.
Alltså kom jag istället hem med ett par billiga jeans som kommer att bli utmärkta arbetsbyxor. De behöver dock döljas av något (eller så är det min bak - och framdel som behöver...) och jag går därför på ny koftjakt en annan dag.
Jag kan också börja med att kolla vad jag redan har i höstgarderoben. Varje år hittar jag "men den här jag jag glömt."

Det är snart dags att gräva fram den.
Tjohoooooooooooooo.

3 kommentarer:

annika sa...

äh, glöm att gräva ett tag till - det är kul med nytt också! :)

Agneta sa...

Ja, vad är det med alla dessa lappar på armbågarna? Det är ju fult. Såna hade min morfar på sina gamla jobbarkoftor... för att de var trasiga!

Åsa Hellberg sa...

Annika, ja det förstås:)

Agneta; exakt! De här är dessutom i plast (rys)