måndag 8 augusti 2011

Poff, sa det

så försvann strömmen.
Sonen vaknade av att hans fläkt la av. Igår vid midnatt hade ännu en grön gräshoppa hittat in genom hans fönster så han vägrade ha det öppet under natten.
Tack och lov var den bara borta i tio minuter.
Eftersom mitt badrum inte har något fönster är det bökigt att duscha om det inte finns ljus och jag tänkte att det är bäst att vara ren när jag ska till doktorn klockan två.

Det är i och för sig alltid bäst att vara ren.
Och att ha rena underkläder.
Säg det min mormor inte lärde mig...

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Gammal hederlig renhet är alltid bra! Kram

Ninas skrivarlya sa...

Strömmen försvann hos mig med... :/ Undrar vad det var som hände..

Gafflan sa...

Ren är alltid bäst. :D

Åsa Hellberg sa...

Nina; visst bor du i söderförort?