måndag 22 augusti 2011

Jag är en jäkel på att passa tider,

men idag trodde jag inte att jag skulle hinna dammsuga, tömma diskmaskin, svepa över toa, bädda, duscha, torka håret och klä på mig mellan förra blogginlägget och detta.
Nu sitter jag här i trettio minuter utan något att göra...

På manussidan kommer nu följande att hända.

  1. Läsa på datorn och ändra det jag där ser. Igår skrotade jag ungefär 2500 ord.
  2. Printa ut och göra en ny genomläsning samtidigt som jag gör ändringar direkt i manuset.
  3. Ny print, ytterligare genomläsning (det är här man börjar kräkas).
  4. Eventuellt be någon läsa.
  5. Eventuellt ändra efter feedback
  6. Skicka till väninna på förlag som ska lämna det direkt till redaktör (lyx). 
  7. Påbörja del två.
Ska vi säga två veckor?
Jag behöver en deadline.

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Två veckor låter bra. :D
Sv: Äldsta går i Lysekil, Gullmarsgymnasiet, Naturprogrammet. Hon hade tänkt välja estetiskt program med inriktning form o bild och det programmet fanns bara i U-a men ändrade sig. Hon är rädd att hon tröttnar på sin hobby som är just bild. Bra o moget valt tycker jag! Naturp. ger större möjligheter till yrkesval.

Susanne B sa...

Två veckor låter väl toppen! Sedan del två alltså? Och ny deadline!

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; utmärkt val!

Susanne; vad sägs om jul? Jag måste ju jobba också..:)