fredag 12 augusti 2011

Fullmåne bådar inte gott för min sömn,

inte heller allt det socker som jag klämde i mig på bion, och därefter hemma när vi åt jordgubbstårta.
En lysande födelsedag som började när jag hade duschat och det var blött på badrumsgolvet när katten skulle på sin toa.
I protest mot att han inte kunde gå dit utan att få blöta tassar satte han sig helt enkelt utan för dörren och kissade på golvet.
Han är livsfarlig här han upplever att han inte kan kissa när han vill (vilket han alltid vill när det är upptaget, alltid, alltid, alltid).
Ligger en kudde på golvet sätter han sig istället på den. Eller varför inte på en tom - men stängd  - sportbag, eller i en papperskasse från konsum?

Hädanefter kommer hans toalett att flyttas ut ur badrummet när vi duschar eller av andra anledningar vill vara ifred.

Men som sagt, födelsedagen var fin.



3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Congrats till födelsedag, biobesök, tårta och allt det andra, not.
Agnetakram

nillas liv på pinnen sa...

Efterskottsgrattis till sjuttonåringen!
Och söööt katt, jag älskar när djur demonstrerar mycket egen vilja. Well, människor också för den delen. I alla fall om de är yngre än jag. Jämnåriga funkar också...;)

Åsa Hellberg sa...

Sööt katt?
Söööt katt?
Du har ingen, va?