lördag 6 augusti 2011

På 4;an är man i Bohuslän

sedan några dagar, och en och annan bekant har dykt upp.

Idag träffar vi  Lars från Grebbestad, som på bred Bohuslänska pratar om ostron.
Häromdagen fick man lära sig allt om havskräftsfiske av Ingemar från Fjällbacka.
Idel ädel fiskeadel.

De pratar också om svältkatastrofen.
Bilderna gör mig förtvivlad.
Jag jobbar med sorg och smärta varje dag, men att se de barn och föräldrar som lider så oerhört i Somalia är näst intill outhärdligt.
Det enda jag i min hjälplöshet kan göra är att skänka de pengar jag kan avvara.
Ibland är det pyttelite, ibland lite mer.

Snälla, hjälp till ni också.
Hos Simona finns en insamling som första dagen drog in 5000:-!
Eller klicka här för att hitta den insamling jag tipsade om häromdagen, där du kan skänka pengar till Rädda barnen via sms.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj så fint du har här! Några månader se´n jag besökte bloggar nu och vissa av mina favoriter kommer jag inte ens in på, vad nu det beror på.
I varje fall, till dig kunde jag titta in och ja, det är obeskrivligt hur folk lider, just nu i Somalia. Jag uppmanar också...skänk en liten slant! Ha en skön lördag.

Anonym sa...

Så viktigt att försöka hjälpa till så gott man kan...