lördag 13 augusti 2011

Jag orkar nästan inte ens berätta

att katten kissade på golvet idag igen - samma ställe som igår - trots att det var ledigt på toa.
Nu har han fått ren och fin sand, och går han inte på rätt ställe efter det vet jag faktiskt inte vad jag ska göra.
Möjligtvis skickar jag honom till Nilla, som gav Misse tummen upp efter gårdagens kissprotest.

Nu packar jag ihop för idag samtidigt som jag slänger ett öga mot himmelen och ber om att få sova i åtta timmar.
Tack på förhand.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Använd citron i vattnet efter du torkat upp kattkisset så går den lukt som får katten att gå tillbaka till samma plats. Katter gillar inte citrusdofter.
kram Sanna

Åsa sa...

Jag lider med dig.. Inget som ändrats i rutinerna? För ibland kan ju kisset vara en protest och inte ett tecken på rumsrenhet eller sjukdom. Ex när jag fick två extra katter då vän var på semester så började de kissa inne. I protest.
Men annars.. En gång rumsrena katter som börjar kissa inne tyder ju på någonting fel samt ett ickevälmående. Och ändrar det inte sig så har man ju ett ansvar som djurägare att åtgärda det. Tyvärr.

Men först. Försök visa lådan igen. Håll den ren.

OCH JAG HÅLLER TUMMARNA

Åsa Hellberg sa...

Sanna; tack för tipset!

Åsa; det är en protest:), tack!

Sus sa...

Då vi packade våra resväskor gick alltid en av katterna och pinkade på den =( En annan katt jag hade pinkade i barnens sängar.

Han fick somna in, tyvärr. Vad vi än gjorde så fungerade det inte.

Men är det "bara" golvet så kan man ju alltid hålla ut =)

Åsa Hellberg sa...

Susa; väskor är likadant här. Stora kuddar som har råkat hamna på golvet också.
Jag tror på att byta sand oftare, och att lyfta ut lådan när vi duschar. Funkar inte det så får vi väl se.
Han är låde-stressad och har varit det sedan en lång resa från västkusten för några år sedan...