fredag 5 augusti 2011

Det är alldeles omöjligt

att hålla sina naglar målade och fina när man hamrar på tangenter dag ut och dag in.

Där jag tidigare har varit petig med precis allt i mitt utseende (väldigt självupptaget om vi ska vara helt ärliga) så har jag de senaste 17 år lyckats hålla fast vid en perfektion: Mina naglar.

Fina naglar och bok går helt enkelt inte ihop.
Inte bok och sol heller.
Idag stannar jag inne trots det fina vädret.
Påminn mig gärna om det när det börjar regna och jag klagar...

4 kommentarer:

Susanne B sa...

Vilket skrivstim! Härligt. Och naglarna hinner växa ut till releasepartyt (eller kanske till det är dags att greppa pennan och skriva kontrakt) :-)

Mia S sa...

Jag påminner sen :)

Nu har jag jobbat klart min 6 dagar på raken.. hettans svettans..skönt faktiskt att vara inomhus vissa timmar på dygnet.

Just precis, naglarna växer ju ut igen.. så skriv på du för här väntar en läsare :)

Snäckskalsdalen. sa...

Men man kan hålla naglarna korta och fina, fråga mig, det går jättebra, men det är ett stort steg att ta att kapa dom om man är van vid långa välmanikyrerade....

Åsa Hellberg sa...

Mina växer som ogräs, men i morgon måste de bort... igen:)