torsdag 11 augusti 2011

Change of plans,

och jag kommer att hinna klämma in en skrivrunda idag.

Om inget oförutsett händer tror jag att min deadline kommer att hålla.

Det bästa med ett sådan här projekt - utöver själva processen - är att det inte går att skjuta upp till i morgon om jag vill vara klar sista augusti, vilket är bra för mig som tidigare alltid har varit en jagtardetimorgontyp.
Jag vet inte hur många nätter jag har suttit med marknadsplaner timmar innan de ska presenteras, eftersom jag har fått för mig att "det ordnar sig".
Det har det inte alls gjort, och så har jag fått stå där med ett betydligt sämre resultat än om jag hade lagt ned några dagars arbete till.

Hur lång tid jag behöver för redigering vet jag inte, det kan ta lika lång tid som det har tagit att skriva manuset.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Usch jag hatar att ha deadlines

Spader Madame sa...

Gillar deadlines, men det ska vara gott om tid!

Åsa Hellberg sa...

Gott om tid, planerad sådan, är en förutsättning.
Deadline ska inte stressa, den ska vara en färdväg.