lördag 6 augusti 2011

Sonen äter kolhydratfattig kost,

alltså har jag serverat fläskfilé med grönpepparssås och grönsaker.
Dessutom har han frågat mig om jag också kan tänka mig att bli helt godisbefriad i höst - eftersom det gör det enklare för honom - och det är klart att jag hakar på det.
Jag hänger med på precis allt utom att byta ut mina ostmackor.

Utan dem och mina tre koppar kaffe är hela dagen förstörd.











En gång i tiden jobbade jag som säljare och då ingick Polarbröd i vårt sortiment.
Det hände att vi fick kartonger med prover på nya produkter, vilket en fattig ensamstående mamma tackade alldeles särskilt för.
En gång var vi på fabriken i Älvsbyn.
Hade jag känt Liz på den tiden hade jag hälsat på.
Då hade jag kunnat påpeka att hon får sluta att byta blogg varje vecka.

Jag är gammal och hänger inte längre med.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Jag har slutat äta pasta och mjukt bröd och min mage är sååå mycket bättre än innan! Enda bröd jag äter är knäckebröd (utan vetemjöl). Någon enstaka gång äter jag bröd, om inget annat bjuds.

Shamrock sa...

Polarbröd gillar ungarna men jag är inte så förtjust i det - annars är jag en mackoman av stora mått

Åsa Hellberg sa...

Min mage klarar inte fullkorn så de här är perfekta.

Unknown sa...

Puss på dig med!

Hovdamen sa...

Äter inte heller kolhydrater, nästan inte alls, men en macka är ju otroligt gott ibland men det syns på vågen direkt!