onsdag 19 oktober 2011

Mina kulinariska konster vet inga gränser.

Idag har jag virat in gårdagens kötfärssås i finfina pannkakor med ost på toppen.
Det kan bli hur äckligt som helst.

Nu är vi inte direkt kräsna i den här familjen, så länge saker och ting håller sig inom bästföredatum är vi nöjda. Och den gränsen är jag petig med, nojig skulle en del säkert säga.
Här dricks till exempel inte en droppe av den mjölk som går ut samma dag.
Den hälls ut.
Ägg?
Bort.
Skinka?
Bort.
Juice.
Bort.

Men Hellbergska crepes går bra.
Hur de än smakar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är exakt samma lika när det gäller utgångsdatum på livsmedel. Och jag brukar också få höra att jag är nojig. Men jag kontrar alltid med att det sitter väl ett datum där för en anledning, eller hur?!

Och hur blev köttfärspannkakorna?