torsdag 20 oktober 2011

När man gör kaffe -

och jag vet sådant efter tio år på det stora kaffebolaget - är det bra att ställa kannan under bryggtratten.






















Det är också bra att komma ihåg de fulla kökslådorna i skåpet under, eftersom det kan hända att kaffet har runnit ned i dem och blandat sig med kryddor, pasta och annat som man kan trycka ned i en stor låda.

Är man riktigt på hugget kan man också dra ut spisen eftersom det är högst troligt att kaffe har sipprat ned mellan den och skåpet.
Men det är bara om man är på hugget.

Vi andra låtsas som om vi inte har fattat det.

4 kommentarer:

Märta sa...

Aj tusan, en sådan dag!
Det där lyckades jag också härom månaden. Märkte det först efter att jordfelsbrytaren löst ut. Eller, i ärlighetens namn satt jag strömlös i 2 timmar innan jag förstod att det var mig det var fel på - inte elbolaget..

Åsa Hellberg sa...

Sån dag ...
Oftast ligger felen hos en själv, eller hur?:)

Anonym sa...

Jeg har opplevd liknende ting selv, men bruker man pulverkaffe i stedet for traktekaffe unngår man slike problemer. Det smaker dessverre ikke like godt. Nyt kaffen! :-)

Cecilie

Cecilie von der Ohe sa...

Beklager. Plutselig trykket jeg feil og jeg fremstod som anonym i stedet for meg selv. Jeg har opplevd liknende ting selv, men bruker man pulverkaffe i stedet for trraktekaffe unngår man slike problemer. Det smaker dessverre ikke like godt. Nyt kaffen! :-)

Cecilie