söndag 30 oktober 2011

Tvåtusen ord,

och I am back in business.

För att hålla mig á jour med berättelsen behöver jag ägna den tid varje dag, om så bara en pyttestund, annars har jag svårt att ta mig in när jag väl har tid att fördjupa mig.
Vi har alla olika tricks och det är mitt.
I somras, när jag la fyra-fem dagar i veckan på att skriva hade jag ett helt annat flöde än nu när jag bara har ett par dagar, därför är det än viktigare med de där korta stunderna där jag i alla fall tittar på mina anteckningar eller skriver ned nya idéer.

Jag skulle aldrig kunna hålla på i två år, då hade min berättelse och min hjärna självdött.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Tvåtusen ord, suck. Där är vi olika.
Och det kan nog bli så att jag kommer hålla på två år med mitt projekt. Tror dock inte att det kommer självdö av det, som tur är.

Åsa Hellberg sa...

De flesta håller nog på så länge som du, men det kan inte jag.
Huvudsaken är nog att bli klar, inte när.