lördag 12 maj 2012

22.8 kilo av ifall.

Innan vi åkte föreslog jag att vi båda skulle använda den där jättestora väskan som rymmer så mycket. Vi skulle vara borta i fem dagar, så jag såg inte att det skulle bli några problem.

Det var tills jag började packa, och insåg att jag var tvungen att ha med mig fyra par skor, fyra kavajer/jackor, och väldigt mycket annat, ifall.
Vad ifall bestod av vet jag fortfarande inte, jag bara vet att ifall är en faktor när jag ska åka någonstans.

Så det blev två väskor.Fulla redan när vi åkte.
På JFK, när vi skulle åka hem, vägde min jättestora väska 200 gram mindre än maxvikten på 23 kilo.
Vi var borta i fem dagar.
Jag shoppade ett par Converse och O-Magazine.

Sa jag att min stora väska gick sönder?


4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är expert på ifall att. Ifall att skulle inträffa brukar jag och min familj kunna överleva ett par månader med min packning...

Åsa Hellberg sa...

Åh, jag trodde på allvar att jag var ensam, tack Liz

Spader Madame sa...

Jag kör också alltid ifall, vilket skapade problem för uti fall det skulle shoppas. Insåg att ifall-grejer finns i New York också, under 20 kg på väg hem... Trots seriös shopping!

Åsa Hellberg sa...

Spader; det var lysande gjort! På JFK sa incheckningstanten att hon brukade släppa väskor som vägde upp till 25 kilo, för hon visste att det var bra shopping i New York.