söndag 27 maj 2012

Och från balkongen doftar det syrén.

Jag fick ett fång igår.
Inne doftar de för starkt, men från den öppna balkongdörren kan jag nästan lura mig till att jag har en trädgård.

För övrigt har jag fullt sjå att hålla liv i alla apelsinträd och alla vad de nu heter men som är så fina och som absolut inte få dö.

I mitt fall tar jag snarare livet av dem med mina blöta omsorger än något annat. Ibland glömmer jag om jag har vattnat och så gör jag det igen för säkerhets skull. Dessutom har jag ingen riktig koll på om jorden ska vara torr eller ständigt fuktig, och så tänker jag att det ju inte är någon skillnad på mitt vattnande och om det regnar ... som det skulle göra på deras naturliga växtplats.

Jag kan verkligen inte resa bort mer än 24 timmar. Att sonen skulle kunna ta hand om växterna tror jag inte på. Det måste vara min känsliga hand som pysslar.
För övrigt kan jag meddela att jordgubbsplantan snart levererar ännu en jordgubbe. Den kommer vi också att dela på.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa!
Tiden rullar på hela tiden utan några stop. Men igår så var det som att spola en bandspelare riktigt snabbt bakåt i ca. 20 år. Träffade gänget som startade upp Sture, hade hoppats att se dig där. Många minen spelades upp och många skratt ekade i lokalen precis som på den gamla god tiden. Lången berättade att du hade fullt upp med ett bok släpp. Så jag har lite sommar läsning framför mig. Tänkte bara säga hej och låta livet fortsätta rulla på.
Sköt om dig och din familj

Peter Z från dörren 206

Åsa Hellberg sa...

ZÄTA, Zäta, Zäta, vad roligt!!!
Jag såg en kort filmsnutt från igår på Facebook och där var du med! Hade så gärna velat träffa er, särksilt dörrpersonalen, men det funkade inte den här gången.
KRAM och ses ni igen så hör av er!!

Kram Åsa