söndag 27 maj 2012

Sanna har läst min bok!

"Jag hade Sonjas sista vilja i min hand i lördags eftermiddag och började läsa den direkt. 
Den gav mig en behaglig känsla på en gång och när jag hade läst kapitel 6 kom ”pirret”, inom mig, det som jag behöver för att vilja läsa vidare. Jag bara måste veta vad som kommer att hända med de tre väninnorna som Sonja lämnat sin sista vilja till.
Jag log därför att Sonja styrde och ställde med sina väninnor som hon gjorde – och kan lite fundera på varför de gjorde som hon ”krävde”.
Jag älskade väninnorna och deras relation – och känner mig en aning avvundsjuk på dem/n.
Det var kändes bra att väninnorna var så olika - med sitt bagage – och att kärlek kan vara olika för alla.
När jag läst klart boken var jag både nöjd och irriterad.
Nöjd för att mycket löst sig för väninnorna – men irriterad för att så mycket kändes oklart.
De hade bara ”klivit över tröskeln” till något nytt men...
Jag ville läsa mer – ha mer.
Alla borde följa Sonjas vilja i sina liv – på sina sätt!
Boken ger en måbrakänslan och ger leende på läpparna!"


Tusen tack, Sanna!!!

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin recension! Jag får nog slå till här framöver och läsa dina böcker, jag ock. Har stooor hög jag vill igenom först, men det kommer. Jag kan ju faktiskt prioritera om lite!

Åsa Hellberg sa...

Ja, visst var den fin. Jag blev jätteglad!

Ebba Range sa...

Sanna säger några sanningens ord ... och jag håller med. Ser så fram emot 2:an ...

Åsa Hellberg sa...

Tack Ebba!

Anonym sa...

DEt är du som ska ha tack!
Nu är jag bara ledsen för att jag läste boken så fort...
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; jag är som du. Läser också fort.

Anneli Stålberg sa...

Härligt, grattis!