måndag 21 maj 2012

Jag tänkte att jag skulle ha mig en liten

trevlig författarintervju på film, och vad passade då bättre än att använda den oanvända kameran när man hade Lotta Bromé som sidekick.

Sagt och gjort. Kameran lånades ut till Dag Öhrlunds gode vän (från Blekinge. Lång historia) och denne snälle man filmade hela intervjun.
Jag har nu sett filmen och på vissa ställen skakade det betänkligt, men på andra gled kameran så fint så fint.

Alltså skulle jag behöva redigera lite. Ta bort skaket. Lägga in min bok just där istället eftersom jag gärna vill ha intervjun i bakgrunden.
Den kursen har jag inte gått.
Och den finns inte på nätet.
I alla fall inte en som jag förstår mig på.

Jag önskar verkligen att jag hade ett större teknikintresse.



7 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag har oxå insett att det är intresset som sätter käppar i hjulet (inte ointelligens som sonen verkar tro)

Snäckskalsdalen. sa...

Det är frustrerande, man kan om man vill, men det blir så transpirerande ibland......Kram

Åsa Hellberg sa...

Japp, total avsaknad av intresse.

HOUSE of ADELA sa...

Inser att jag måste bli lite mer teknikintresserad när jag retar mig på att jag alltid måste be om hjälp;)

Kram till dig!
Adela

Simona sa...

Du har inte mac va? I min mac finns ett enkelt redigeringsprogram. Imovie heter det. Så enkelt att till och med jag fattar. Resten kan man googla sig till.

Mvh hon som lärt sig himla mycket om teknik det senaste året.

Åsa Hellberg sa...

Visst vore det skönt att kunna?

Åsa Hellberg sa...

No mac.