söndag 26 juli 2009

Fantasitryt

Ibland tager sig hjärnan en semester och i mitt fall hoppas jag att den bara varar över dagen. I morgon måste den användas igen, även om det är hjärtat som spelar huvudrollen i min proffession.

Så vad ska jag ägna dagen åt som inte innefattar engagemang av en semestrande hjärna?
Ärligt talat har jag inte en aning.
Dammsugaren jag vid något tillfälle har placerat inom synhåll betyder säkert något, men innan jag kommer på exakt vad får den stå kvar

Det är onekligen spännande med en dag vars innehåll fylls på utan planering och som kan bli precis hur som helst.
Vad händer under era hjärnfria dagar, eller har ni inga sådana?

6 kommentarer:

Kia sa...

Det är ju ändå söndag... då får man väl göra ingenting med gott samvete

Åsa Hellberg sa...

Det får man annars också tycker jag, det är bara det att då hinns inte det där med ingenting med:)

Anonym sa...

Jodå! Visst finns det hjärnfria dagar.
Härom eftermiddagen tillbringades flera timmar framför ett PC-spel. Det var i torsdags när jag var så rastlös.
Men det där med PC-spel hör inte till det vanliga.

Åsa Hellberg sa...

Ninna; hoppas att det var kul:)

Ufos sa...

Åh jösses! Min hjärna är nästan på permanent semester. För det mesta står det "OUT OF ORDER" i pannan ;) Det beror förmodligen på att det ryker proppar i hjärnkontoret med jämna mellanrum. Ja, jag vet! Jag kan ha lite hett humör emellanåt ;D

Åsa Hellberg sa...

Ufot; Är hett humör på när hjärnan är av? Jag undrar vad det beror på? :)