lördag 4 juli 2009

Helg

Jag gillar lördagar.
Långfrukost, lusläs av DN och en sväng med dammsugaren står som vanligt på programmet.

Minnesgoda läsare vet att vecka 27-28 skulle min balkong vara klar, och när vi nu har passerat 27 ser det ut exakt som det gjorde efter midsommar.
Det betyder att det går att gå ut på den, men att den är långt ifrån är klar.
Inglasningen saknas, det är inte målat och golvet är ojämnt...vilket väl betyder att just 28 var ett önskat läge där man inte hade tagit hänsyn till de eventuella hinder som behöver röjas för att nå ett mål.

Anyway, jag kan öppna och få in luft, det är det viktigaste.
Och när den väl är klar ska jag äta lördagsfrukost där om det så är i oktober!

Vad gör ni denna lördag?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Not much. Kommer från stugan, har sovit där i natt i +4 grader så vi lever nätt och jämt. Vi satte in element och for hem.

Åsa Hellberg sa...

Det gjorde ni rätt i. Jag trodde att det var varmt hos er också?

Unknown sa...

Vi har haft tryckande hetta, nu nordanvindar. Svinkallt meo.