torsdag 23 juli 2009

Malin Sävstam


är sommarvärd idag.

Hon förlorade sin man och två barn i tsunamin och om det har hon berättat i boken "När livet stannar".
Det är en fantastisk bok, en berättelse som är så djupt gripande att det är omöjligt att inte bli berörd.
Jag berättar i min egen bok om när jag läste hennes på en semester på Teneriffa, och hur hennes - och hennes överlevande sons - olycka fick mig att se på mitt eget liv utifrån att jag faktiskt kan välja. Jag kan välja om jag vill stanna i ett förhållande så sårat och skört, eller lämna det och gå vidare ensam.
Hon hade ingen valmöjlighet just då. Hon var tvungen att hantera det som livet just hade gett henne; förlusten av sin man och två av sina barn.
Läs boken och lyssna på hennes sommarprogram; klicka här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ville bara titta in och säga hej!
Har varit väldigt "bloggosocial" i sommar. Men det kommer bättre tider!

kram
Karina

Åsa Hellberg sa...

Hej Karina.
Jag har "noterat" att du tar lite ledigt från din blogg:)

Kram Åsda

Kia sa...

Ja, det var ett väldigt bra sommarprat. Det bästa hittills.