lördag 11 juli 2009

Mammabekymmer

Enligt samstämmig media hålls fem svenska personer isolerade på Cypern efter att ha drabbats av svininfluensan.

Min son åker till Grekland med en kamrat och hennes mamma på tisdag, och jag har en fundering på vad som händer om min son skulle bli sjuk i influensan där.
Kamraten och mamman kan ju inte stanna för hans skull, alltså skulle han troligtvis bli ensam kvar.

Gulp!

Sådana saker måste jag bestämma mig för hur jag ska reagera - och agera - på, och vad jag har kommit fram till är att jag ska använda mig av lugn och sedan ett flygplan.
"Mamma kommer, lilla gubben", kommer jag att säga med min allra tryggaste röst.

Den fullständig panik som kommer utbryta, innan mamman har hittat det där lugnet och flyget, kommer han inte att få veta något om.
Att mamma är på G är det enda han behöver höra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om han läser din blogg då?

Åsa Hellberg sa...

Haha, obefintlig risk. Han tycker att jag är gammal och "boring".