lördag 18 juli 2009

Lördag i förorten

Det är inte fy skam minsann.

Energin ska hållas på en minimal nivå idag så här dagen efter bilresan.
Det kallas återhämtning, och för mig sker en sådan bäst liggandes i soffan med en bok.
Solen har inte riktigt bestämt sig för hur den ska ha det idag, men om den tar makten över molnen kan jag också tänka mig en tripp till den lokala stranden en timma eller två.

Sanna Lundell är på fyran just nu. Vad jag vet är hon känd för sina två män; pappan och fästmannen.
Jag vet inte varför hon är inbjuden till soffan, det missade jag, men just nu pratas det alkoholens vara eller inte vara i familjen.
Hon är inte förtjust i alkohol och tycker att den tar alldeles för stor plats i många familjer.
Hallelujah!

Jag har tidigare pratat om "gänget" i slänten nedanför mitt hus, och igår firade de baske mig midsommar tror jag.
De var många fler än vanligt och någon hade med sig en ljudmaskin.
Till den sjöngs det lullig - ostämd - allsång, och livet i backen verkade vara på topp vid fyra på eftermiddagen.

Det låter glatt, men för de familjer som har förlorat en medlem till släntengänget är livet troligtvis allt annat än toppen.

Jag var djupt tacksam att jag kunde gå förbi till en lägenhet som jag kan kalla min och där det inte finns en droppe av något med promillehalt i.

Inga kommentarer: