onsdag 29 juli 2009

Fotografering

Inför en artikel om mig och min bok "Casanovas Kvinna" i en större kvällstidnings bilaga (typ Aftonbladets) en söndag i september, ska jag fotograferas den här veckan. Och på tal om förra inläggets samtalsämne - det vill säga "se bra ut" - så vill jag förstås vara snygg och prydlig.

När jag fotograferades för Må Bra (septembernumret), bar jag en apelsinfärgad blus och det vill jag ju inte göra denna gång.

Så Hm.
Nu fick jag något alldeles förfärligt ytligt att tänka på. En skön kontrast till det allvar jag på daglig basis ägnar mig åt annars.

Jag är nämligen fåfäng och gillar att vara fin.
På ett foto i en tidning vill jag dessutom vara mitt finaste.

Och tillbaka då till Sannas inlägg, vem bestämmer vad som är mitt finaste?
Det gör jag.
Om jag tycker att jag är fin så spelar det faktiskt inte så stor roll vad andra tycker.
Jag kommer att tycka att jag är fin ändå.

Och då finns också motsatsen förstås, det vill säga att om jag har en fuldag så spelar det heller ingen roll vad andra tycker.
Jag kommer att tycka att jag är ful ändå.

Och för mig är det faktiskt inte viktigt, jag är gärna ful emellanåt för då blir det så mycket roligare att få vara fin den där gången det behövs.

På onsdag behövs det, och jag ska genast gå igenom garderoben och leta efter något piffigt.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så kul. I mitt nästa liv ska jag bli stylist. Jag vill absolut veta vad du väljer.

Åsa Hellberg sa...

Hej Liz. Jag återkommer.

helene sa...

Jag vill också vara stylist. Hm vad ska du ha på dig.
Jag tycker att du ska ha ngt svart och så ska du vara allvarlig på bilden och titta skarpt in i kameran.
Kräv en svart-vit bild!
Spännande, undrar vad det blir.

Anonym sa...

Hej Åsa
Vad spännande allt måste vara
Du är så fin så jag antar att det inte har så stor betydelse vad du har på dig - men jag tror att en djupgrön (typ de mörka bladen på träden) färg skulle framhäva dig ännu lite mer. I alla fall utifrån bilden du har här.

Lycka till med det hela!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Hej alla stajlister.

Sanna; Tacj. jag har inte ett plagg i bladgrönt..knallgönt däremot:)

Helene; svartvitt blir ju nästan som på bilden i bloggen och hemsidan.

Jag fortsätter mitt hm. och återkommer!