onsdag 1 juli 2009

Sommarpratare

Jodå, jag skulle kunna tänka mig enochenhalv timma i P1 och kan väl avslöja att mitt prat redan nu är klart att leverera.

Tyärr är det inte någon som har visat intresse för vad jag har att säga, men det kan kanske bero på att SR inte vet att i en söderförort till Stockholm sitter det en kvinna fylld av goda samtalsämnen väl lämpade för ett helt radioprogram.

I årets lista på pratare återfinns det en st coach, och en st författare som har skrivit om anhörigproblematik. 1+1=2.
Hade man istället kontaktat mig hade man bara behövt 1st för att avhandla samma ämnen.
Vi lever ju mitt i rationaliseringstider och det borde kanske också gälla sommarpratarna?
Två för priset av en som man nu ser i alla varuhus?

Nåväl, det ger mig möjlighet att fila på mitt prat ytterligare ett år. Jag kan ta 2010. Det känns faktiskt helt okej.

Inga kommentarer: