fredag 31 juli 2009

Om en kvart

går bussen mot kollo och jag är redan hemma efter avlämningen av de två ynglingarna på Centralen.

Att stanna kvar och vänta på bussen var inte att tänka på för min del. Kramen fick jag innan vi ens kom in i avgångshallen, och jag insåg snabbt att jag inte hade någon uppgift kvar förutom att släppa taget.

Mina två ensamveckor vet jag inte vad jag ska göra med än. Jag kommer självklart att jobba, men jag har ju också en hel del egentid utan passning av tider, mat och annat som hör familjelivet till.

Just idag vet jag dock vad som står på agendan; administration.

Jag funderar på att hitta på ett annat ord - lite mer lustfyllt - för den delen av verksamheten.
Vad sägs om "utveckling"? Det handlar ju om det, både för min och företagets del.

"Just den dagen ägnar jag mig åt utveckling...men jag träffar gärna dig dagen efter."

Va? Det funkar väl?

3 kommentarer:

Tinto sa...

Låter ju betydligt mer tilltalande än att administrera, men är inte utveckling något man ägnar sig åt lite sådär kontinuerligt utan att nödvändigtvis avsätta tid åt det? Ibland utan att veta det, och ibland förklätt till inveckling?

Vad sägs om att istället ägna dagen åt att leka kontor...för det tycker jag vi gör alldeles för lite. Leker alltså. Inte nödvändigtvis kontor :)

Kram

Åsa Hellberg sa...

Hej Tinto.

Jo, vi leker alldeles för lite, men just mitt arbete är blodigt allvar:).
Kanske också för att jag har lekt -dvs inte tagit mitt liv på allvar -tidigare.

Kram Åsa

Tinto sa...

Fördjupning då? :)

Och jag förstår att vissa typer av jobb måste få lov att vara en plats för allvar, huvudsaken är att det finns plats för lek på andra områden i livet?

Själv leker jag allvarlig på mitt jobb just nu. Ser upptagen och seriös ut, men sitter ju som bekant och surfar och längtar efter min lilleman så in i.

Får väl försöka ta nya tag efter lunch. Och fördjupa mig lite. ;)