fredag 26 mars 2010

Dagen handlar

om småpyssel med diverse och ett sent coachingsamtal.
Den först aktiva handlingen blir att fylla på kylskåpet. Det är smart att göra det på förmiddagen eftersom jag då kan räkna med att vara hyfsat solo i butiken.
Trängsel, köer och tomma hyllor är inte riktigt min melodifestival.

Det blev ingen stadstur igår, bilen och jag åkte hem så fort vi bara kunde.
Egentligen skulle jag behövt en stund av klädinspiration.
Jag är totalt stilbefriad och i min garderob hittar man allt från volanger till strikta kavajer.
Det jag har mest av är urtvättade joggingbrallor och extremt fläckiga, lössittande T-shirts i storlek XXL.
Kan man kalla det en stil?
Jag tvekar inte ett ögonblicka att sätta en jacka över den stilen och strutta iväg till centrum för att handla, men det händer att jag blir trött på min egen opiffighet.
Egentligen är jag smått tokig i fina kläder, men ska ju användas också...

Slappheten kom när jag slutade arbeta på det stora kontoret och då det är helt uteslutet att arbeta på ett sådant igen får jag försöka hitta stilen i det lilla.

Ett par snygga joggingbrallor kanske är en bra början?

1 kommentar:

Anonym sa...

Med revärer kanske :D
Sanna