lördag 13 mars 2010

Jag smyger runt

här hemma eftersom sonen fortfarande sover.

Gjorde ett tappert besök på solariet, fullt övertygad om att jag hade tre tior i fickan. Jag hade två och en femtioöring.
Nåväl, två blir tio minuter sol, alldeles lagom så här i början.
Väl i solsängen slocknade den efter fem och jag gick ut i det riktiga solljuset istället.
På sina ställen var det riktigt varmt, på andra kyligt som tusan.
Det är svårt att klä sig rätt i mars, det är helt klart.

Promenaden värmde upp ändå, och nu överväger jag att ta en tupplur till sonen behagar visa sig.
Skönt va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv har jag bränt lilla näsan en aning, kanske inte bränt men solsvedd är den. Har suttit i solstol bakom husknuten i en liten håla som jag egenhändigt grävt fram. Kaffe, lite vaniljglass och en bra bok. Det var ett par sköna timmar. Sedan hoppade jag in och le mej i ett hett skummigt bad så den här söndagen har varit mycket skön.

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag vill också ha en egehändigt grävd håla... och badkar:)

Krma Åsa