onsdag 24 mars 2010

Storstad

Det är ett par år sedan vi var i London, sonen och jag, och häromdagen pratade vi om resan... igen.
Hur vi uppgraderade vår hotellstandard till fluffiga handdukar och badrockar, fotograferades med kända personer i vax och shoppade loss på Selfredges, HM och Karen Millen.
Vi pratade om Hair Spray och glassen vi åt i paus, promenaderna med värkande fötter, pratglada taxichaufförer som körde oss hit och dit, kyrkor som vi gick in i för att tio minuter senare gå ut igen, room service och beställda kvällsfilmer.

Det blir varmt när vi pratar minnen och just den resan var speciell för oss båda.
Sonens brutna fot hade just läkt och själv var jag var sjukskriven efter ett kaotiskt år av arbete och medberoende.

För mig vände det där.
Det fanns ett annat liv, ett fritt, där jag inte var fast i bojor, varken från det förflutna eller från missbruk.

Fri.

Jag älskar det ordet.
Och London.

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Det låter härligt!
Jag tycker också mycket om London.