tisdag 23 mars 2010

Paus

i arbetsdagen.
Snön som föll i natt regnar just nu bort och det är riktigt varmt och skönt ute, eller ja, jämförelsevis.
Om vi bara går ett par månader tillbaka var det -25 och då måste jag säga att dagens +5 är oerhört behagliga.

På tal om behagligt; låt oss se hur det ser ut i Fjällbacka idag.




Se där ja.
Grått och trist, och inte en människa i sikte.
Just idag längtar jag inte dit (hem).
Hem eller dit, svårt som tusan.
Hem när jag åker dit, och hem när jag åker tillbaka.
Hur säger ni som har flyttat på er?

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Tänk vilken skillnad det är på hur det ser ut i Sverige mellan vinter och sommar.

Har haft Fjällbacka som natthamn många gånger. På sommaren alltså.

Hit och dit, upp och ner. Många hem blir det i allafall:) Mitt hem är där man familj är.

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Visst är det fint?:)

Kram åsa

Mia S sa...

Ja, det är för att jag surfar med telenor ett tag nu...en sån där sticka !
Så det är tyvärr inte för att jag är i France... önskar dock ! :(

Det kan även bli USA Califonia Mountain View eller något annat land för de som surfar via mobilen. tex...
:)

Åsa Hellberg sa...

Men vad bra, då är alla utlandsbesök uppklarade:)

Tack Marie.
Krma åsa