tisdag 16 mars 2010

Favoritkläder

Jag var tvungen att köpa nya vita T-shirts idag, de andra har varit utsatta för diverse sylter, en par duttar ketschup och vad jag tror, ungersk gulaschsoppa.

Visst är väl vita T-shirts alldeles fantastiska?
Man kan ha dem till en liten piffig kofta, en alltför sliten jeansjacka eller varför inte under en sedesam kavaj?
Jag borde kanske ha köpt fler när jag tänker efter.
Nu åkte en båtringad randig med i påsen, vi får väl se hur ofta den kommer att finnas i garderoben kontra på min kropp.
Det troliga är att jag kommer att ta på mig den randiga, ta av mig den randiga och sätta på mig en vit istället.

Idag ska vi äta pannkakor med sylt innan jag går till jobbet... jag kommer att bära haklapp.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Bästa bästa vita t-shirtarna har Newbody. Håller form och färg hur länge som helst. Billiga är de också.
Står väl i och för sig inte emot fläckar men rekommenderar dem gärna ändå.

Maj Korner sa...

Du har aldrig funderat på att tvätta dem istället? :-p

Åsa Hellberg sa...

Nilla; tack.

Maj; jodå, och sedan har jag gömt fläckarna under diverse överdragsplagg.

Anonym sa...

Håller helt med dig om vita t-shirtar. Men måste variera sig lite också. Med några svarta... ;)